Salling group og DBU i historisk millionaftale – en ny Æra for ungdomsfodbolden

Photo of author

Skrevet af Alt-om-fodbold

Salling Group, som mange af os kender fra Bilka, Føtex og Netto, har nemlig indgået en aftale, der må betegnes som intet mindre end historisk.
Erik Brøgger Rasmussen fra DBU kan ikke lægge skjul på sin begejstring: “Dette er så meget mere end penge; det handler om at skabe et inkluderende fællesskab, hvor fodbold kan være den medicin, der hjælper mange mennesker,” deler han entusiastisk.

En historisk sponsoraftale

Er I klar til at se noget nyt på træningsbanen? For der er store nyheder på sponsorfronten i dansk fodbold. Salling Group, som mange af os kender fra Bilka, Føtex og Netto, har nemlig indgået en aftale, der må betegnes som intet mindre end historisk. Ja, du hørte rigtigt! De bliver nu hovedsponsor for ikke mindre end alle 16 ungdomslandshold. Og hold nu fast – vi taler om en aftale, der løber op i hele 100 millioner kroner!

I Ishøj IF’s lokaler blev den banebrydende aftale præsenteret en mandag formiddag, og her kunne man næsten mærke spændingen i luften. Aftalen er unik i sin størrelse og rækker frem til 2029. Det er første gang, DBU har landet en sponsorpartner med så omfattende et engagement overfor både de yngste talenter og de mere etablerede spillere.

Anders Hagh, topchefen i Salling Group, var tydeligvis stolt over det nye samarbejde: “Forestil jer det her – vi kombinerer de mere end 370.000 medlemmer i DBU med over en million daglige kunder i vores butikker. Det bliver et partnerskab fuld af muligheder!” siger han med et smil.

Mere end blot en sponsor

Men Salling Group vil mere end bare at få deres navn på trøjerne; de vil rent faktisk gøre en forskel. Louise Gade fra Salling Group understreger vigtigheden af at arbejde med fysisk og psykisk sundhed samt at styrke fællesskabet gennem fodbolden. Og så skal vi have flere piger til at sparke til bolden! Med denne aftale ønsker Salling også at adressere kønsdiversiteten i sporten – noget der stadig kan være en udfordring herhjemme.

Derudover vil arbejdet med rekruttering og uddannelse af alt fra trænere til dommere være et fokuspunkt. Her vil DBU og Salling Group udveksle erfaringer for at finde de bedste metoder til at udvikle talenter og tænke rekruttering helt nyt.

Selvom dame- og herrelandsholdet må vente lidt med at få Salling-logoet på trøjen under officielle kampe – damerne fra maj og mændene først fra 2026 – så er det alligevel et stort skridt for de øvrige landshold, hvor aftalen træder i kraft omgående.

Erik Brøgger Rasmussen fra DBU kan ikke lægge skjul på sin begejstring: “Dette er så meget mere end penge; det handler om at skabe et inkluderende fællesskab, hvor fodbold kan være den medicin, der hjælper mange mennesker,” deler han entusiastisk.

Så næste gang du ser ungdomslandsholdene varme op, så kig efter det nye logo på trøjerne. Men husk, når fløjten lyder til kampstart, er reklamerne parkeret udenfor linjerne – det er trods alt stadig fodboldens rene essens, vi alle sammen elsker!